Monday, March 21, 2011

..Fitrah alam..

...syahdu...

salam..
post kali ni nak ckp dalam bahasa melayu..

pagi ni syahdu je..
rasa nyaman..
sejuk tp mendamaikan jiwa..

bunyi burung2 bwtkn aku rasa mcm kat kampung 12 tahun yg lalu..
sukar nak digambarkn kembali..

waktu tu rasa seronok sgt bile balik kg..
dulu lain sekarang lan kn..

waktu dulu x boleh diundur lagi..

nape mcm tu ea..
rasa mcm semlm je aku ade kat kg..

tambah2 lg suasana mcm ni buat aku rindu..

rindu pada kedamaian yg ade kat kg..
kat sini rasa..
tp waktu kat kg akan rasa lg seronok ..

kampungku yg hanye tinggal kg..
sejak arwah pergi..ntah ape yg jd pd rumah tu..
harta memang akan jd rebutan ke pada saudara mara..

bukan ke kite patut kongsi...

aku rindu kampung yg dulu..

ya allah kau lindungilah arwah nenek ku di sana..
begitu juga dgn arwah pak ndak ku..
sesunguhnya Kau yg maha esa dan maha pengasihani..
aku rindu dgn mereka ..kau tempatkn lah mereka di kalangan makhluk mu yg Engkau sayangi...
amin...

No comments:

Post a Comment